Самолеты (сортировка по:)
Страна Конструктор Название Год Фото Текст

Стеглау И.И. Стеглау-1

Страна: Россия

Год: 1911

Стасенко Н.П. - Люсик - 1910 - Россия<– –>Стеглау И.И. - Стеглау-2 - 1912 - Россия


В.Шавров История конструкций самолетов в СССР до 1938 г.


"Стеглау № I" - ферменный полутораплан со значительным выносом верхнего крыла, с длинным хвостом, несшим стабилизатор, на концах которого были плавающие рули высоты. Киля не было, руль направления - перед стабилизатором. Между крыльями и оперением первоначально были еще промежуточные крылья. Тряский и капризный двигатель "Виаль" в 50л. с. причинял много неприятностей и не дал И. И. Стеглау возможности испытать аппарат. Самолет был разбит им при попытке взлета 4 мая 1911 г.



Самолет||
Год выпуска||1911
Двигатель, марка||
   Мощность||50
Размах крыла, м||11,8/6,0
Площадь крыла, м2||25


H.Nowarra, G.Duval Russian Civil and Military Aircraft 1884-1969


In 1911, the first instance occurred of an industrialist in Russia taking an interest in aviation, when I. I. Steglau, an Esthonian-born civil engineering business owner of St. Petersburg, commenced the construction of a biplane of rather advanced design for its time, with a power unit of one 100 h.p. Argus. In the case of this machine the actual structure was well in advance of its contemporaries, for extensive use of electrically-welded steel was made in spars, struts and longerons, while the airframe received a plywood covering. Another feature was the tandem undercarriage, equipped with four wheels, fitted as a precaution against overturning on landing, a common type of accident in those days. Equipped with somewhat spartan seating for the pilot in an uncovered fuselage, the machine flew well, attaining a speed of 75 m.p.h.

H.Nowarra, G.Duval - Russian Civil and Military Aircraft 1884-1969
Steglau’s 1911 biplane, notable for its use of welded steel construction.
В.Шавров - История конструкций самолетов в СССР до 1938 г.
"Стеглау №1"