burger-menu
Поиск по сайту:
airplane photo

Страна: Франция

Год: 1912

Варианты

В.Шавров История конструкций самолетов в СССР до 1938 г.

В России было два самолета фирмы "Анрио" в 1912 г. и один в 1923-1925 гг. Первые "Анрио" были в одном экземпляре каждый и принадлежали частным лицам.

   "Анрио" двухместный - расчалочный среднеплан с очень тонким длинным фанерным фюзеляжем. Двигатель - "Грегуар-Жип" в 45 л. с., за ним лобовой радиатор. На таком самолете летали по городам России авиаторы М. Ф. де Кампо-Сципио и Я. Д. Романов.

   "Анрио" одноместный подобен предыдущему, с тем же двигателем, но с меньшей площадью крыла. Стойка кабана - в форме изогнутых труб.


Самолет||/
Год выпуска||1912/1912
Двигатель, марка||/
   Мощность||45/45
Длина самолета, м||9/9
Размах крыла, м||10/9
Площадь крыла, м2||18/17
Масса пустого, кг||360/?
Масса топлива+ масла, кг||40/40
Масса полной нагрузки, кг||120/120
Полетная масса, кг||480/?
Удельная нагрузка на крыло, кг/м2||26/?
Удельная нагрузка на мощность, кг/лс||10,7/?
Весовая отдача, %||25/?
Скорость максимальная у земли, км/ч||80/?

Показать полностью

Описание:

  • В.Шавров История конструкций самолетов в СССР до 1938 г.
  • L.Opdyke French Aeroplanes Before the Great War (Schiffer)
  • M.Goodall, A.Tagg British Aircraft before the Great War (Schiffer)
  • Jane's All The World Aircraft 1913
  • Журнал Flight
  • Журнал - Flight за 1912 г.

    The Hanriot monoplane.

  • Журнал - Flight за 1912 г.

    Sketch showing how the warping is geared up by means of a bell crank on the Hanriot monoplane. It also shows the type of socket by which the chassis-struts are assembled to the landing-skids.

  • Журнал - Flight за 1912 г.

    The method of attaching the wing-cables on the Hanriot monoplane.

  • Журнал - Flight за 1912 г.

    The clever double-crank radius-rods of the Hanriot chassis, showing the neat unit they form with the shock-absorbers.

  • Журнал - Flight за 1912 г.

    Two interesting details sketched from the Hanriot monoplanes in the course of construction at Messrs Hewlett and Blondeau's works On the left the clever rudder-bar fitting that may be adjusted to suit the length of the pilot's legs. On the right, the rudder post, a good example of acetylene welding.

  • Журнал - Flight за 1912 г.

    DETAILS OF THE HANRIOT MONOPLANE. - 1. The fitting by which the aluminium side-plates are clipped to the fuselage. 2. An Interesting fitting by which the fuselage may be divided so that it can fold in two. To dismantle or re-erect the fuselage takes no longer than the time required to operate the bolt of a rifle. 3. Showing how the rear parts of the main skids are shod with steel and punched out to act as a brake. 4. The pilot's cockpit, showing his instruments, the fuel-tank, and his chest of spare parts and fuel. 5. The cross-bracing socket, stamped from sheet steel. 6. One of the four bolts which, being removed, allow the engine, together with its carlingues, to come clear of the machine. 7. The method of attaching the wing wires to the main spars.