
Описание
Страна: Германия
Год: 1912
В.Обухович, А.Никифоров Самолеты Первой Мировой войны
Одна из самых крупных самолетостроительных фирм Германии располагалась на аэродроме Иоганнисталь рядом с ангарами дирижаблей Цеппелина и Парсеваля. На раннем этапе существования она обслуживала воздушные перевозки дирижаблей Парсеваля, откуда и произошло название - "Люфтверкерс Гезельшафт" - LVG (Компания воздушного транспорта).
Затем фирма подключилась к изготовлению аппаратов Фармана, и это продолжалось до 1912 г., когда на работу был приглашен швейцарский инженер Франц Шнейдер, ставший одновременно ее директором и главным конструктором.
Первым самолетом, спроектированным Шнейдером, был легкий моноплан, внешним видом напоминающий машины Ньюпора. Аппарат оказался неудачным из-за большой массы двигателя. Но после того как самолет был оснащен двигателем Гном (80 л. с), его характеристики значительно улучшились и он смог завоевать ряд призов на различных международных соревнованиях.
<...>
Описание:
- В.Обухович, А.Никифоров Самолеты Первой Мировой войны
- J.Herris LVG Aircraft of WWI. Vol.1: B-Types & C.I (A Centennial Perspective on Great War Airplanes 34)
- M.Dusing German Aviation Industry in WWI. Volume 1 (A Centennial Perspective on Great War Airplanes 84)
Фотографии
-
M.Dusing - German Aviation Industry in WWI. Volume 1 /Centennial Perspective/ (84)
LVG E 2 monoplane, Schneider system from 1912. This type was tested with different 80-100 hp engines: Gnome, Schwade, or Oerlikon.
-
Jane's All The World Aircraft 1919 /Jane's/
L.V.G. monoplane showing distinct Nieuport characteristics.
-
J.Herris - LVG Aircraft of WWI. Volume 1: B-Types & C.I /Centennial Perspective/ (34)
Clearly identified by the large "L.V.G." lettering on the fuselage, the LVG E2 was powered by a 50-80 hp Gnome rotary.
-
J.Herris - LVG Aircraft of WWI. Volume 1: B-Types & C.I /Centennial Perspective/ (34)
The first original LVG aircraft designs were a series of monoplanes derived from the early Nieuport monoplanes that Franz Schneider, now chief designer for LVG, co-developed with Edouard Nieuport. These aircraft differed primarily in the engines installed. From left to right, the LVG E 2 with Oerlikon, E 1 with NAG, E 2 with Gnome; these were internal company designations.
-
J.Herris - LVG Aircraft of WWI. Volume 1: B-Types & C.I /Centennial Perspective/ (34)
The LVG E3 was a development of the E1 powered by a 100 hp Daimler engine. These early aircraft were not built to military requirements and did not have the robustness, payload, or ability to be easily assembled and disassembled for transportation that the Army required.
-
J.Herris - LVG Aircraft of WWI. Volume 1: B-Types & C.I /Centennial Perspective/ (34)
The LVG E3 was designed by Franz Schneider as indicated by "System Schneider" in the caption for this postcard.
-
M.Dusing - German Aviation Industry in WWI. Volume 2 /Centennial Perspective/ (85)
Early LVG monoplane designed by Franz Schneider (1913/14).
-
M.Dusing - German Aviation Industry in WWI. Volume 1 /Centennial Perspective/ (84)
Viktor Stoeffler (here in an LVG monoplane) was awarded by the National-Flugspende.
-
J.Herris - LVG Aircraft of WWI. Volume 1: B-Types & C.I /Centennial Perspective/ (34)
The LVG E4 was powered by a 80-100 hp Gnome rotary. It was the final development of the early LVG monoplanes derived from the pre-war Nieuport monoplanes.
-
M.Dusing - German Aviation Industry in WWI. Volume 1 /Centennial Perspective/ (84)
The E 4 was a racing monoplane with 80-100 hp Gnome, but also Oberursel rotary engine.
-
M.Dusing - German Aviation Industry in WWI. Volume 1 /Centennial Perspective/ (84)
Advertisement 1915.
Другие самолёты на фотографии: LVG B.I - Германия - 1914