burger-menu
Поиск по сайту:
airplane photo

Страна: Россия

Год: 1917

М.Маслов Русские самолеты Первой Мировой (Эксмо)

«Лебедь-XVIII» («Фиат», 230 л.с.), «Лебедь-XXI» («Сальмсон», 150 л.с.), «Лебедь-XXIV» («Испано Сюиза», 200 л.с.) относятся к 1917 г. Определялись как аппараты «германского типа», представляли собой бипланы, в которые по сравнению с «Лебедь-XII» вносились изменения, отмеченные на более поздних типах немецких «Альбатросов».

Показать полностью

Описание:

  • М.Маслов Русские самолеты Первой Мировой (Эксмо)
  • В.Шавров История конструкций самолетов в СССР до 1938 г.
  • А.Шепс Самолеты Первой мировой войны. Страны Антанты
  • H.Nowarra, G.Duval Russian Civil and Military Aircraft 1884-1969
  • A.Durkota, T.Darcey, V.Kulikov The Imperial Russian Air Service (Flying Machines)
  • A.Durkota, T.Darcey, V.Kulikov - The Imperial Russian Air Service /Flying Machines/

    The model number of this Lebed is unknown. The work order number is visible on the trailing edge of the starboard wing panel and reveals the typical Lebed marking system, but is not discernible. It appears to be a later design, above 12 and below 20. Of interest are the tall side-mounted radiators of the type usually seen on Voisins. The upper wing is in two sections, as with other Lebeds, but it separates over the port cabane. Straps can be seen connecting the two sections. Also, the pilot's cockpit is in the rear; the control wheel is just visible. The engine appears to be a six-cylinder inline, possibly a Hiero.