Описание
Страна: Германия
Год: 1915
Варианты
- Euler - B.II - 1914 - Германия
- LVG - B.I - 1914 - Германия
- LVG - B.II - 1914 - Германия
- LVG - C.I - 1915 - Германия
- LVG - C.II - 1915 - Германия
- LVG - C.III - 1915 - Германия
- LVG - C.IV - 1916 - Германия
- LVG - B.III / C.XI(Shul) - 1917 - Германия
- В.Кондратьев Самолеты первой мировой войны
- O.Thetford, P.Gray German Aircraft of the First World War (Putnam)
- J.Herris LVG Aircraft of WWI. Vol.1: B-Types & C.I (A Centennial Perspective on Great War Airplanes 34)
- J.Herris LVG Aircraft of WWI. Vol.2: Types C.II - C.V (A Centennial Perspective on Great War Airplanes 35)
-
J.Herris - LVG Aircraft of WWI. Volume 2: Types C.II-C.V /Centennial Perspective/ (35)
LVG C.II 863/15 was converted into the prototype LVG C.III. The aircraft is seen here after the observer and his gun turret have been moved to the front cockpit. (Peter M. Grosz Collection/SDTB)
-
J.Herris - LVG Aircraft of WWI. Volume 2: Types C.II-C.V /Centennial Perspective/ (35)
Additional views of the LVG C.III converted from C.II 863/15. The C.III used the same Schneider-designed gun turret fitted to the C.II. The other C-types with observer in the front cockpit mounted their guns on rails attached to the sides of the fuselage. The LVG C.III was powered by a 160 hp Mercedes D.III engine. (Peter M. Grosz Collection/SDTB)
-
J.Herris - LVG Aircraft of WWI. Volume 1: B-Types & C.I /Centennial Perspective/ (34)
The LVG C.III was converted from C.II 863/15. The front cockpit was fitted with an LVG gun turret for the observer. Of the tractor C-types with observer in the front cockpit only the LVG C.III had a rotating turret; the other types mounted the guns on rails built in to the fuselage. No production ensured because Idflieg had by now accepted that observer/gunners should be in the rear cockpit to provide better defense from attacking aircraft. (Peter M. Grosz Collection/SDTB)
-
J.Herris - LVG Aircraft of WWI. Volume 2: Types C.II-C.V /Centennial Perspective/ (35)
Additional views of the LVG C.III converted from C.II 863/15. The C.III used the same Schneider-designed gun turret fitted to the C.II. (Peter M. Grosz Collection/SDTB)
В.Кондратьев Самолеты первой мировой войны
LVG B-I/B-II/C-I/C-II/C-III/C-IV
В 1912 году швейцарский инженер Франц Шнейдер стал главным конструктором новой немецкой фирмы Люфт-Веркерс Гезельшафт - LVG (Компания воздушного транспорта). Созданный им биплан D IV показал блестящие результаты в авиационных состязаниях и совершил ряд дальних перелетов.
В 1914 году эту машину под индексом B-I приняли на вооружение германских ВВС. В течение последующих двух лет на ее базе создан целый ряд модификаций, также строившихся серийно, состоявших на вооружении и принимавших участие в боевых действиях.
МОДИФИКАЦИИ
C-II и C-III - однотипные аппараты, отличавшиеся только компоновкой кабин. В C-II наблюдатель размещался сзади, а в C-III - спереди. Двигатель "Мерседес", 160л.с. C-III выпущен малой серией, зато C-II стал в 1916 году одним из самых распространенных немецких фронтовых аэропланов. До десяти трофейных аппаратов использовала русская авиация. В российских документах их называли "Эльфауге".
ВООРУЖЕНИЕ
1 турельный "Парабеллум" на всех С-модификациях.
Описание: